STRATEGI PEMBELAJARAN BAHASA ARAB PADA TINGKAT DASAR DI MI AL-KHAIRIYAH JAKARTA BARAT

  • Nur Fitriani Fatihah Universitas Nahdlatul Ulama Indonesia

Abstract

This study aims to determine the Arabic language learning strategies at the elementary school level, especially at MI Al-Khairiyah. The results of the study concluded that there were several strategies used by Arabic teachers at MI Al-Khairiyah, namely direct learning strategies which included memory, cognitive and  compensation strategies, and indirect learning strategies, namely metacognitive strategies. This research is a field research that uses a qualitative approach and descriptive analysis.

References

Ahmadi dan Ilmiani, aulia Mustika. (2020) Metodologi Pembelajaran Bahasa Arab, Yogyakarta: ruas media
Alfitriani Siregar. (2018). Metode Pengajaran Bahasa Inggris Anak Usia Dini. Medan : LEMBAGA PENELITIAN DAN PENULISAN ILMIAH AQLI
Anita Lie et.al. (2020). Mendidik Generasi Milenial Cerdas Berkarakter. Yogyakarta : PT. Kanisius
Asmidar Parapat. (2020). Strategi Pembelajaran Anak Usia Dini. Tasikmalaya: EDU PUBLISHER
Defina. (2020). “Teori BIPA dan Dinamika Penerapannya di IPB” Bogor : IPB Press
Dewa Putu Yudhi Ardiana, et.al. (2021) Metode Pembelajaran Guru, Yayasan Kita Menulis
Effendy, Ahmad Fuad. (2005). Metodologi Pengajaran Bahasa Arab. Malang : Miskat
Hari Ariyanti, Syarifah. (2021) “Strategi Pembelajaran Bahasa Arab dalam Meningkatkan Minat Belajar Bahasa Arab Siswa kelas VII MTs Nurul Mutaqin Simpang Tiga”, Bangka Belitung : Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, Vol. 1 No.1
Khusnul Wardan. (2019). Guru Sebagai Profesi, Yogyakarta: DEEPUBLISH
Maesaroh. Siti. (2013). “Peranan Metode Pembelajaran Terhadap Minat dan Prestasi Belajar Pendidikan Agama Islam”. Jurnal Kependidikan Vol.1 No. 1.
Montolalu , B.E.F, et.al, (2005). Bermain dan Permainan Anak, Jakarta : Universitas terbuka
Soeparno. (1987). Media Pengajaran Bahasa, Yogyakarta : Intan Pariwara
Wardana, Ahdar Djamaluddin. (2019). Belajar dan pembelajaran. Teori, Desain, Model Pembelajaran, dan Prestasi Belajar. Parepare : CV Kaaffah Learning Center
Published
2023-04-30
How to Cite
Fatihah, N. (2023, April 30). STRATEGI PEMBELAJARAN BAHASA ARAB PADA TINGKAT DASAR DI MI AL-KHAIRIYAH JAKARTA BARAT. Mozaic : Islam Nusantara, 9(1). https://doi.org/https://doi.org/10.47776/mozaic.v9i1.685